Lorenzo il Magnifico (edycja polska)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 90-120 minut
Projektant Flaminia Brasini, Virginio Gigli, Simone Luciani
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: niedostępny
Cena: 139,90 zł 139.90
ilość szt.
Zyskujesz 27 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 5
Wydawca: ALBI
Kod produktu: 7726

Opis

Czasy Wawrzyńca Wspaniałego to okres wielkiego rozkwitu włoskiego renesansu. To w tym okresie tworzyli tam najwięksi ludzie epoki. Gracze wcielają się w postacie rodów arystokratycznych ówczesnej Italii. Zadaniem każdego z nich jest zapewnienie sobie popularności, wysokiej pozycji oraz wszelkich bogactw oferowanych przez pędzący naprzód świat.

Wysyłaj członków swojego rodu do różnych części miasta by zdobywali dla Ciebie prestiż. Zmierz się koniecznie z rolą mecenasa sztuki i arystokraty. Czasy renesansu, zwane Odrodzeniem mogą przynieść Ci fortunę i prestiż dla całej rodziny. Rozważnie planuj każdą rundę i nie popełniaj błędów, które mogłyby być wykorzystane przez Twoich przeciwników.

Wygrywa gracz z największą liczbą zdobytych punktów prestiżu. Italia na Ciebie czeka!

  Warto zobaczyć:

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (6)

31 grudnia 2017

Mechanizm pomiędzy dice a worker placement'em. Wspólne kości sprawiają, jakby każdy wyrzucał te same wyniki a następnie używał ich do wykonania akcji. Ciekawy pomysł. Gra z bardzo krótką kołderką, wiele chciałoby się zrobić, a brakuje akcji i zasobów. I do tego gra rzuca jeszcze kłody pod nogi! Dla mnie akuratnie wyważona między strategią (postaci do zagrania, skupienie się na którymś rodzaju kart) a taktyką (rzut kośćmi, działania przeciwników).

1 lutego 2018

Największe zaskoczenie in plus roku 2017. Odświeżony pomysł i ciekawe połączenie kości z worker placementem. W pierwszej chwili może przytłaczać mnogością dróg, ale po pierwszej rozgrywce każdy już łapie jak grać, które ruchy mają sens. Mimo relatywnie wielu elementów łatwa do nauczenia, bardzo intuicyjna ikonografia ułatwia ogarnianie sytuacji na planszy głównej i na swojej planszetce. Co nieco negatywnej interakcji, przepychanek na planszy i wyścigu po lepsze karty. Dla początkujących wariant podstawowy, dla graczy zaawansowanych możliwość dołożenia kart postaci. Za te pieniądze mnóstwo zabawy na długi czas.

31 maja 2018

Lorenzo okazał się doskonałym euro na umieszczenie pracy i rozwój własnego tabletu. Chociaż, czego jeszcze oczekiwać od autorów Tzolk'in i Marco Polo. To prawda, gra jest jakoś pozbawiony uwagą. I, moim zdaniem, niesłusznie. Oprócz dobrego szkieletu oferuje wiele ciekawych pomysłów: "niestabilnych" pracy, wydajność zależy od wartości oczek na kostce; aktywację całych łańcuchów kart; kościół utwór mandaty. Czas partii też umiarkowane. Krótko mówiąc, radzę przyjrzeć się bliżej. Podsumowanie: niespodziewanie dobry zakup, czekam na dodatki.

10 października 2019

Uwielbiam tę grę. Losowość, wpływająca mocno na rozgrywkę, ale w równy sposób traktująca graczy - mechaniczne perełka!

14 kwietnia 2020

Jedna z moich ulubionych gier. Aby z sukcesem przeprowadzić kolejne akcję trzeba mieć na uwadze wiele zależności. Móżdżenia w tej grze dużo, ale wygrana daje mega satysfakcję. Oprawa graficzna ciut skromna, ale po kilku minutach gry i tak nie zwraca się na nią uwagi. Polecam.

22 maja 2020

Przyblokowanie przeciwnika chyba jeszcze nigdy nie było aż tak przyjemne, jak właśnie w Lorenzo :) No dobra, jest pewnie wiele takich gier, ale tutaj ma to swój niezaprzeczalny urok, bo każda akcja wydaje się być na wagę złota i żaden z graczy absolutnie nie chce jej tracić na zbieranie jakichś ochłapów. :) Fajny pomysł z ekskomuniką - chcesz, to płacisz na kościół i nic ci się nie dzieje. Nie chcesz, to możesz się liczyć z tym, że w kolejnych rundach będziesz miał nieco pod górkę (czasami nawet nieco bardziej). To bardzo dobre euro z mnóstwem fajnego kombinowania i choć teoretycznie każdy buduje swoje imperium, to jednak karty w grze są unikalne i raz zabrana nie trafi do żadnego innego gracza. W każdej rozgrywce jest także różny koszt ich pozyskania, więc gra się mocno sytuacyjnie... ale to jest właśnie bardzo fajne. Polecam! :)