Paladyni Zachodniego Królestwa

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-4
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 60-90 minut
Projektant Shem Phillips, S J Macdonald
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: niedostępny
Cena: 149,90 zł 149.90
ilość szt.
Zyskujesz 29 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: Portal Games
Kod produktu: 10933

Opis

Akcja Paladynów Zachodniego Królestwa rozgrywa się w burzliwym okresie historii państwa Franków, około 900 r.n.e. Saraceni przenikają przez granice, Wikingowie rabują dobytek i trzodę, nawet odlegli Bizantyjczycy pokazują swoje mroczne oblicze.

Jako przedstawiciele szlachetnych rodów musicie nakłonić mieszczan do obrony granic, zbudować fortyfikacje i dokończyć chrystianizację kraju. Na szczęście nie jesteście sami. W swej wielkiej mądrości Król wysłał swoich najlepszych rycerzy, by pomogli wam w waszych staraniach.

Szykujcie konie i ostrzcie miecze. Paladyni nadchodzą!

 


 

 Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 112 Robotników,
  • 12 znaczników Atrybutów,
  • 32 Warsztaty,
  • 28 Mnichów
  • 28 Posterunków
  • 28 Dzbanów
  • ilustrowana instrukcja
  • 4 plansze Graczy
  • 2 plansze Główne
  • 1 znacznik Pierwszego Gracza
  • 1 znacznik Zasobów
  • 40 sztuk Zapasów
  • 50 Srebrników
  • 245 kart

 

Co inni sądzą o tym produkcie? (1)

13 października 2020

Paladyni jest grą cięższego kalibru niż poprzednia gra z tej serii tj. Architekci Zachodniego Królestwa. Z tego powodu uwielbiam w nią grać we 2 osoby (w większym składzie może się dłużyć). Za niewygórowaną cenę dostajemy pudło wypchane po brzegi (dosłownie). Autor kolejny raz funduje nam ciekawy mix mechanik. Jak zwykle główne skrzypce gra przydzielanie robotników do wykonywania określonych akcji (worker-placement). Aby wykonać akcję musimy posiadać robotników w określonych kolorach (mechanika znana z Orleans). Ciekawym pomysłem są tytułowi Paladyni - postacie, które zapewniają robotników w określonych kolorach, tymczasowe podniesienie statystyk oraz wzmocnienia konkretnych akcji. W każdej turze może wystawić tylko jednego Paladyna, ale można wybrać go tylko na podstawie 3 wierzchnich kart z talii Paladynów. Po wyborze jedną z kart należy umieścić na wierzchu talii (będzie można ją wybrać w następnej turze), a drugą należy umieścić na spodzie talii. To rozwiązanie sprawia, że gra staje się bardziej strategiczna, co mi osobiście bardzo odpowiada :)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl