Posiadłość Szaleństwa (druga edycja)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-5 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 120-180 minut |
Projektant | Nikki Valens |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |


Opis
W brudnych alejkach i ponurych posiadłościach Arkham kryją się przedwieczne siły, straszliwe sekrety i niewyobrażalne monstra. Pośród tych starych budowli bełkoczący szaleńcy i kultyści wznoszą modły do Przedwiecznych, a bestie nieznane śmiertelnym mędrcom gromadzą się w złowrogim blasku księżyca. Tej nocy niewielka grupa badaczy odważy się sprawdzić, co czyha za zamkniętymi drzwiami Arkham, i stawi czoła kryjącemu się tam szaleństwu…
Posiadłość Szaleństwa to przepełniona grozą i tajemnicami, w pełni kooperacyjna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy. Gracze wcielą się w badaczy tajemnic i odwiedzą mroczne zakamarki nawiedzonych posiadłości Arkham oraz innych złowieszczych miejsc, aby odkryć niezwykłe sekrety, rozwiązać trudne łamigłówki i stawić czoła zagrożeniom nie z tego świata. Posiadłość Szaleństwa zawiera również specjalny dodatek w postaci Zestawu Konwertującego, dzięki któremu fani posiadający pierwszą edycję gry będą mogli wykorzystać badaczy, potwory i kafelki planszy z pierwszej edycji podczas rozgrywek w drugą edycję Posiadłości Szaleństwa.
UWAGA! Do gry wymagana jest darmowa aplikacja. Aby ją pobrać, należy połączyć się za pośrednictwem urządzenia mobilnego z Apple iOS AppStore, sklepem Google Play lub Amazon Appstore i wyszukać frazę Posiadłość Szaleństwa lub Mansions of Madness. Aplikacja dostępna jest również na komputery z systemem Mac lub Windows. |
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Maksymilian Piech
5/5 OCENA. Posiadłość Szaleństwa (ed.2) - to kolejna z gier Fantasy Flight Games, która pozwala nam przenieść się w lata dwudzieste, aby zakosztować zwariowanego horroru spod znaku twórczości H. P. Lovecrafta. W przeciwieństwie do Horroru w Arkham, jest to produkcja, która od początku do końca wyszła spod ręki projektantów firmy i stanowi produkt tyleż rewelacyjny, co rewolucyjny. Podstawowe informacje to to,że gra posiada bardzo dużo elementów, które są jednocześnie wykonane na bardzo wysokim poziomie. Gra zawiera w sobie nowatorską mechanikę i ciekawe rozwiązania. Co mnie jednak najbardziej zadowala to klimat, tak fajny że nie znam słów by go opisać. Ta gra jest ekstra polecam wszystkim fanom kooperatywek, którzy lubią gry na podstawie prozy Lovecraft'a !
Daniel
Powiedzieć, że Posiadłość Szaleństwa jest klimatyczną grą to mało. Tajemnice, potwory oraz wszechogarniająca niepewność jest wyczuwalna na każdym kroku. Na plus zaliczyć również można wykonanie, oraz wykorzystanie apikacji - ta pomimo pewnych obaw, nie odbiera w żadnym stopniu przyjemności z prowadzonej rozgrywki. Moje jedyne obawy wiążą się z powtarzalnością dostępnych scenariuszy. I tu liczę na FFG/Galaktę i sukcesywne wydawanie nowych rozszerzeń.