Sagrada (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 10 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Adrian Adamescu, Daryl Andrews |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Sagrada to gra, której sercem jest 90 kolorowych kostek, które posłużą do budowy witraży przedstawionych na kartach. Każdy z nich składa się z 20 pól, które sukcesywnie będziemy zapełniać podczas 10 rund gry.
Część pól wymaga położenia na nich kostki w danym kolorze, lub o konkretnej wartości. Te będziemy dociągać w każdej rundzie ze wspólnej puli. Do tego kostki w tych samych kolorach i o identycznych wartościach nie mogą ze sobą sąsiadować!
Robi się ciekawie? Poczekajcie, aż do gry wejdą karty Karty celów, które na koniec gry zapewnią dodatkowe punkty za realizację konkretnych zadań.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Fryderyk
Świetna gra, da się mocno pokminić w krótkim czasie, a jednocześnie żadna decyzja nie przytłacza. Różna trudność witraży daje możliwość grania doświadczonych graczy z dziećmi (nastolatkami). Jest losowość, ale jedną rozgrywkę można zamknąć w 30-40 minutach i zagrać jeszcze raz. Produkcja przepiękna - na początek przyciągnie ludzi swoim wyglądem, a utrzyma prostotą zasad. Jedna z ulubionych gier mojej dziewczyny.
Wojciech Wiśniewski
Mnóstwo pozornej decyzyjności - człowiek zastanawia się przy każdej kostce, a koniec końców dochodzi do wniosku, że każdy ruch da mu tyle samo punktów. Jedyne, co warto w tej grze zauważyć, to koncepcja kart zadań i ich stopnia trudności - to jest naprawdę fajnie rozwiązane.
Lorak
Gra się pięknie prezentuje na stole, zapewnia satysfakcjonującą zagadkę do rozwiązania ale mimo to nie porwała mnie zupełnie, głównie przez brak interakcji i skupianie się wyłącznie na swoim poletku. Natomiast moi współgracze byli zachwyceni i do dziś jest w ich kolekcji. Gra zdecydowanie dla osób preferujących lżejsze układanki na swoim obszarze.
Rafał
Gra, która często nie wybacza błędów. Mimo losowości można się dobrze zarządzać ryzykiem przy umieszczaniu kostek w witrażu podczas kolejnych rozgrywek. Sporo dodatków pozwala stworzyć potężną grę z nieskończoną regrywalnością, choć i sama podstawka jest naprawdę solidnie wyposażona. Rozgrywka spokojnie zamknie się w godzinie przy 4 osobach, jeśli nie ma większych dylematów przy wybieraniu kostek. Na pewno ostatnie rundy mogą się przedłużać, ponieważ mała liczba pól do wypełnienia i wymagania wobec celów mogą krzyżować nasze plany.