Seasons (edycja angielska)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 14 lat
Czas zabawy ok. 60-90 minut
Projektant Régis Bonnessée
Wydanie angielskie
Instrukcja angielska
Złożoność dla początkujących
Zależność językowa średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język
Dostępność: niedostępny
Cena: 169,90 zł 169.90
ilość szt.
Zyskujesz 33 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.83
Wydawca: Libellud
Kod produktu: 3558380015338

Opis

Najpotężniejsi czarnoksiężnicy królestwa zebrali się w sercu lasu Argos, aby wziąć udział w legendarnym turnieju dwunastu pór roku. Na koniec trzyletnich zmagań, spośród uczestników turnieju zostanie wyłoniony nowy Arcymag królestwa Xidit.

Wejdź do gry, czarodzieju! Zadbaj o wyposażenie w pradawne magiczne przedmioty, przywołaj swoich najwierniejszych kompanów i staw czoło wyzwaniu!

Wpierw, Ty i Twoi przeciwnicy wybieracie 9 kart mocy. Wybierz swoje karty uważnie, jako że w znaczący sposób wpłyną one na przebieg gry. Następnie dostosuj się do rytmu pór roku, aby w każdej rundzie wykonać jak najwięcej akcji oferowanych przez kości! Gromadź energię, kompanów i magiczny ekwipunek, zbieraj kryształy, punkty prestiżu i zostań najsłynniejszym magiem królestwa! W grze występuje 20 kości pór roku w czterech kolorach. Niebieskie kości odpowiadają zimie, zielone wiośnie, żółte lecie i czerwone jesieni. Na początku każdej rundy gracz rozpoczynający wykonuje rzut kośćmi przypisanymi do aktualnie panującej pory roku. Wyrzucone symbole wskazują graczom akcje, jakie mogą oni wykonać w bieżącej rundzie. Ponadto, kości określają, o ile pól przesunie się znacznik na kole pór roku na koniec rundy.

 


 

Zawartość pudełka:

Warto zobaczyć:

  • 1 plansza
  • 1 tor kryształów
  • 1 znacznik rundy
  • i 1 znacznik pory roku
  • 4 plansze graczy
  • 8 żetonów biblioteki
  • 16 znaczników czarnoksiężników
  • 20 kości pór roku
  • 40 zaawansowanych kart mocy
  • 60 podstawowych kart mocy
  • 64 żetony energii

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (11)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

1 kwietnia 2013

Ale ładne - pomyślałem po otwarciu pudełka. 16 wielkich kości akcji, 100 kart mocy z baśniowymi kolorami, duże żetony żywiołów i mini plansze graczy, wszystko robi doskonałe wrażenie. Zasady gry są proste, rzuć kośćmi , wybierz jedną z nich i wykonaj akcję na wyrzuconej stronie ( akcje to kombinacje zbierz surowiec, handluj surowcami, podwyższ liczbę wystawionych kart). O tym że gra nie jest losową rzucanką, stanowią 2 rzeczy - kości różnią się zależnie od pory roku akcjami (np zimą łatwiej o wodę, a latem ogień) i bonusami na 50 rodzajach kart. To bogactwo kart i możliwych combos może być barierą dla niedzielnych graczy, ale przy minimum wysiłku, po dwóch , trzech grach szanse graczy się wyrównują, mamy też, do dyspozycji sugerowany startowy zestaw kart dla początkujących. Gra jest szybka, we dwóch (gra się bardzo dobrze) udało się nam zejść do 30 minut - choć normalny czas rozgrywki to ok 20 minut na wprawnego gracza. Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to tylko do toru punktowego - punkty liczy sie tu bardzo często (w przód i w tył) , a tor punktowy jest mały i dziwnie ułożony - na to jednak pomaga wydruk alternatywnego toru punktacji z BGG. Jesli szukacie rodzinnej gry, której możecie poświęcić 3-4 partie na naukę kart, polecam.

22 kwietnia 2014

Do zakupu zachęciły mnie opinie znajomych, którzy potrafili wiele pozytywnych epitetów dla niej wymyślić. Mankamentem wydawały mi się tutaj kości (po jakiś 200-300 h statystyki i prawdopodobieństwa, mimo dobrych ocen, ze wzajemnością się z losowością nie lubię). Okazuje się jednak, że kości nie są żadną przeszkodą ponieważ tak na prawdę zawsze jest coś do wyboru. naszą strategię trzeba dostosowywać do sytuacji i zagrań przeciwników, a możliwości jest naprawdę wiele. W grze trzeba być uważnym od samego początku wybór naszych kart początkowych ( jak również przeciwników) i ich właściwe rozłożenie na etapy daje dużo do myślenia. Karty świetnie potrafią łączyć swe własności dzięki czemu czasami gra może się rozstrzygnąć dopiero w ostatniej kolejce co fajnie oddaje klimat turnieju magów. Wykonanie gry i pudełka też na wysokim poziomie, mnie estetycznie przypadło do gustu. Serdecznie polecam.

23 maja 2014

Świetna gra, posiadałem polską edycję, jednak ze względu na dodatki postanowiłem zaopatrzyć się w wersję angielską. Zdecydowanie polecam jako gra wejścia, tj. osobom, które chcą zachęcić kogoś do grania w planszówki. Świetnie sprawdza się na dwie osoby, uwielbiamy grać w Seasons wraz z moją dziewczyną.

2 grudnia 2014

Niesamowicie wciągająca gra za całkiem przystępną cenę. Każda rozgrywka przynosi mnóstwo emocji. Wydana bardzo solidnie. Karty maja piękną grafikę (literki mogłyby być większe - dla starszych graczy to dosyć spory problem). Z niecierpliwością całą rodziną czekamy na polskie wersje dodatków. Mały minus dla tłumaczy za francuską wstawkę w instrukcji.

13 marca 2015

Doskonała wypraska, w której wszystko elegancko się mieści. Mechanika gry ciekawa, najpierw draft, później rzucanie kośćmi decydujące o możliwych ruchach. Pozwala to na lekki rodzaj planowania, ale bez przesady. Doświadczeni deckbuilderzy raczej większej rozrywki w grze nie znajdą, gdyż karty są niezbalansowane, a sama rozgrywka jest dla takich osób zbyt losowa. Super combosów się raczej nie zrobi z tego co miałem okazję zauważyć. Karty nie współgrają ze sobą w takim stylu jak np. w WHI. Sam system zmiany pór roku niewiele wpływa na to co się dzieje w grze. Największym atutem tej gry jest jej wygląd. Przepiękne grafiki i porządnie wykonane elementy. Duże i ładne kostki. Zdziwiłem się tylko, że na wszystkich polach miejsce jest na okrągłe znaczniki, a same znaczniki są kwadratowe. Zakładam, że tak było taniej. Gra mi się podoba, ale bez przesady.

5 maja 2015

Gra przyjemna, kolorowa, z ciekawą mechaniką. Są dodatki urozmaicające rozgrywkę, ale ze względu na prostotę bardziej wymagający gracze mogą mieć problem z regrywalnością - tutaj chyba największy element decyzyjny. Natomiast w wadze lekkiej, z dozą losowości polecam.

23 maja 2015

gra świetna, zasady proste, przepiękne wykonanie, mogę zdecydowanie , są emocje, rzuty kościa , strategia. wszystko doskonale zbalansowane.

12 października 2015

Tytuł, który okazał się dla mnie pełnym zaskoczenie w pozytywnym znaczeniu. Kupiłem zaciekawiony, a okazał się niesamowity. To mix deck buildingu, losowości z rzucaniem kością i taktyki. Rozpoczynamy grę z zestawem kart, który przekazujemy sobie wybierając po jednej aż każdy będzie miał komplet. Potem rzucamy kością i każdy wybieramy po jednej wykonując akcje z kości. Co ciekawe kostki są różne zależnie od pory roku, które zmieniają się poprzez wyniki na kostkach. Mamy tylko 3 tury gdzie każda trwa rok według zegara w grze. Staramy się zbierać żywioły w odpowiednich ilościach aby zagrywać karty z ręki wywołując akcje z nich i zdobywając punkty. Gra jest płynna, szybka i daje wiele radości. Spróbujcie i nie pożałujecie! Sprawdza się świetnie w gronie znajomych gdy chcemy tytuł średniozaawansowany

10 lutego 2016

Bardzo fajna i sympatyczna gra dla każdego, gdyż nie jest trudna. Jej wykonanie, kolorowe kostki, plansze graczy i grafiki zachwycają. Idealnie dobrana wypraska, wszystkie elementy są dobrze ułożone i nie przemieszczają się w pudełku. W grze występuje lekka nutka negatywnej interakcji, co bardzo mi się podoba. Polecam jednak zaopatrzyć się w koszulki na karty, gdyż ich jakość nie jest najlepsza.

22 czerwca 2016

Świetna gra z rewelacyjnymi komponentami. Mamy przepiękne kości, rewelacyjną oprawę graficzną, karty z mocami, drafting, ciekawą mechanikę i co ważne nie zajmuje dużo miejsca na stole. Gra się w miarę szybko i wydaje mi się, że czasem kończy się zbyt szybko, gdyż gracze pośrednio decydują o tempie rozgrywki. Graliśmy w dwie osoby na razie bez draftingu (ustalony w instrukcji set) i zaawansowanych kart, więc gra ma jeszcze wiele do zaoferowania, szczególnie jeśli chodzi o budowanie ręki i wykombinowanie różnych combo.

8 marca 2018

Jedna z moich ulubionych karcianek. Partyjki w Pory Roku nigdy nie odmawiam :D Jedna z najpiękniej wydanych gier. Cudowne grafiki, superaśne kostki. Mechanika w zasadzie banalna, zasady tłumaczy się błyskawicznie. Jednakże gra posiada trochę wyższy poziom wejścia niż to by się mogło wydawać na początku. Po pierwsze gra jest mocno zależna językowo. Jeżeli ktoś nie włada sprawnie j. angielskim, to zalecana jest wersja rodzima. Po drugie potrzeba kilku partii by ograć całą talię kart i poznać je wszystkie. Dzięki temu dopiero można zacząć grać świadomie. By wygrać trzeba dobrze poznać zależności między kartami, budować z nich kombosy. Potrzeba tutaj umiejętności planowania długofalowego, przewidywanie ruchów przeciwnika, wybieranie właściwego momentu na zagranie danej karty. Przeciętny 10-12latek może sobie z tym nie poradzić. Jak ktoś pokona barierę poznawczą gry i zacznie grać świadomie, to myślę że długo ten tytuł nie będzie schodził ze stołu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium