Shogun Big Box
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 3-5 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 120-150 minut |
Autor | Dirk Henn |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | brak tekstu |
Opis
Japonia podczas Sengoku, tj. w okresie wojny domowej. Każdy gracz wciela się w rolę wielkiego Daimyo i obejmuje dowództwo nad swoją armią. Na początku gry gracze starają się zająć jak najlepsze pozycje wyjściowe. W tym celu obsadzają wybrane prowincje kraju swoim wojskiem. Gdy wszystkie prowincje Japonii zostaną obsadzone można rozpocząć właściwą grę.
Każdy Daimyo, w swojej turze może wykonać 10 akcji, aby rozwinąć swoje królestwo i zdobyć punkty. Musi wybrać, w których prowincjach wzniesie warowne zamki, świątynie, teatry, a z których zbierze podatki i skonfiskuje ryż na potrzeby armii. Dodatkowo powinien przemyśleć ruchy swoich wojsk i wysłać uzupełnienia. Aby jego działania przyniosły właściwy efekt, musi dowodzić swoją armią z wielką rozwagą.
W każdej rundzie gracze decydują, które spośród 10 akcji wykonają i w których prowincjach. Gracz nie musi wykonywać wszystkich akcji, ale powinien zoptymalizować swoje posunięcia, aby nie tracić cennego czasu.
Gdy pomiędzy wrogimi armiami dochodzi do bitwy, to główną rolę odgrywa unikalna wieża bitewna. Wojska obu stron wrzucane są do wieży, a te które wypadły z niej na tackę natychmiast pokazują wynik starcia. Strona mająca na tacce większą liczbę armii zwycięża. Armie nie biorące udziału w bitwie nie są brane pod uwagę.
Za posiadane prowincje, świątynie, teatry i zamki gracze otrzymują w czasie rundy zimowej punkty. Daimyo, który po drugim podliczeniu ma najwięcej punktów zostaje SZOGUNEM i wygrywa grę!
Wydanie BigBox zawiera dodatkowo 4 moduły:
- Tenno's Court
- Samurai expansion
- Military Leaders expansion
- Chambers expansion
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.