Tajniacy (Codenames) (plus mini dodatek Agenci)
Podstawowe informacje
| Liczba graczy | 2-8 |
| Zalecany wiek | od 14 lat |
| Czas zabawy | poniżej 30 minut |
| Autor | Vlaada Chvátil |
| Wydanie | polskie |
| Instrukcja | polska |
| Złożoność | dla początkujących |
mamy trochę
dodaj do przechowalni
Opis
Wyjątkowa gra dedukcyjna łącząca rywalizację i współpracę
Dwie drużyny tajniaków, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem polega na tym, że Szefowie mogą przekazywać tylko po jednej wskazówce na raz, a możliwych kryptonimów jest naprawdę całkiem sporo. Drużyna musi więc dokładnie przeanalizować każde usłyszane słowo pod kątem powiązań z pozostałymi. Zwłaszcza że gdzieś w mroku czai się zabójca…
Tajniacy to imprezowa gra dedukcyjna, która podbiła serca graczy na całym świecie. Podczas rozgrywek naszym zadaniem jest wymyślanie i odgadywanie skojarzeń do wieloznacznych haseł. Oferuje szansę wcielenia się w dwie różne role (podpowiadającego i odgadującego) oraz perfekcyjnie łączy współpracę (wewnątrz grupy) z rywalizacją (z drugą drużyną).
Na czym to polega?
- Gracze dzielą się na dwie możliwie równe drużyny.
- W każdej rozgrywce na stole rozkładamy 25 kart z kryptonimami tak, by tworzyły siatkę 5x5.
- Drużyny wyłaniają Szefów Wywiadu, którzy siadają razem po jednej stronie stołu.
- Przez całą grę Szefowie Wywiadu mają dostęp do specjalnego klucza, wskazującego które hasła należą do danej drużyny, które są neutralne, a pod którym czai się zabójca.
- Zadaniem Szefów Wywiadu jest wymyślanie podpowiedzi i przekazywanie ich grupie. Ale uwaga, muszą być złożone z pojedynczych wyrazów! Cała sztuka tkwi więc w tym, by jednym hasłem połączyć jak najwięcej kryptonimów, a jednocześnie zadbać, by nie kojarzyły się z przydomkami wrogich agentów. Razem ze wskazówką Szef podaje też liczbę wskazującą, ile kryptonimów połączył.
- Gdy Szef Wywiadu przekaże hasło, drużyna musi zdecydować, które słowo lub słowa ich zdaniem miał na myśli. W tym celu jej członkowie mogą dyskutować, a ich decyzja powinna być wspólna.
- Tajniacy zawsze muszą spróbować zgadnąć przynajmniej jedno słowo. Każdy zły strzał natychmiast kończy turę, jednak jeśli odkryją własnego agenta, mogą próbować dalej. Liczba dostępnych prób jest zależna od liczby podanej wraz z hasłem przez Szefa Wywiadu (zawsze mamy jedną próbę więcej).
- Gra kończy się w momencie, gdy zostanie odkryty ostatni agent danej drużyny lub gdy któraś drużyna odkryje zabójcę (w takim wypadku automatycznie przegrywa).
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Tajniacy oferują niezwykłą zabawę słowem. Łączenie losowych wyrazów za pomocą luźnych skojarzeń to nie lada wyzwanie! Twórcy gry zadbali, by hasła były wieloznaczne, co dodatkowo utrudnia zadanie i skutkuje mnóstwem śmiechu i emocji.
- Podczas rozgrywek mamy okazję wcielić się w niesymetryczne role. Szefowie Wywiadu muszą nie tylko wymyślać kreatywne skojarzenia, ale też zachować kamienną twarz, gdy drużyna snuje swoje przemyślenia. Z kolei drużyna musi przeprowadzić skuteczną burzę mózgów i na tej podstawie podjąć decyzję. Co za odpowiedzialność!
- W grze mamy do dyspozycji aż 400 unikalnych haseł, z których losujemy 25 i układamy w przypadkowy kwadrat. Do tego dochodzą karty kluczy, jeszcze bardziej randomizujące rozgrywkę. Słowem: każda partia to inny układ haseł i zupełnie nowe wyzwanie!
| Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Adam
Najlepsza gra imprezowa w jaką grałem. Nie przepadam za grami, gdzie trzeba robić z siebie głupka, a tutaj można zagrać od 4 osób w naprawdę fajne kombinowanie. I wszyscy chcą jeszcze. Świetny zakup.
Łukasz Czechyra
Kto by się spodziewał, że coś tak prostego może być tak genialne? :) Świetna gra - najczęściej gram w składzie 4-osobowym i jest świetnie. Wiadomo, że jak to w imprezówkach im więcej tym lepiej, ale w Tajniakach już 4 osoby wystarczą do świetnej zabawy. I dodatkowo ta regrywalność... w żadnej innej grze takiej nie znajdziemy.
Rafał
Bardzo sympatyczna gra dla całej rodziny. Wymaga ruszenia szarymi komórkami i dostarcza sporo satysfakcji. Ma proste zasady, ale rozgrywka jest ciekawa. Polecam bardziej na spokojny wieczór lub popołudnie w gronie znajomych niż na większe imprezy. Czasem może doskwierać losowość przy wyborze 3 haseł do opisania, ale gra się fajnie.
007
Super gra, super zabawa. Czas przy niej mija blyskawicznie. Od miesiaca to nasza ulubiona gra imprezowa. Mozna sie bawic w malym gronie (4 osoby) ale sprawdza sie tez w wiekszych grupach. Ilosc hasel i ukladow agentow sprawia, ze gra sie nie nudzi i rozgrywki sie nie powtarzaja. Polecam wszystkim
Katarzyna Mroszczyk
Nie mogę przekonać się do tej gry. Polskie wydanie daje trochę mniej możliwości- są w nim słowa, które bardzo ograniczają wieloznaczność skojarzeń (w przeciwieństwie do wersji angielskiej). Plusy tej gry to prostota zasad, ilość osób, która może jednocześnie zagrać i to, że zagrać można naprawdę w wielu miejscach. Mimo to, ja fanką nie jestem i jeśli mam wybierać, to prędzej polecę Mamy Szpiega w kategorii gier imprezowych.
Paweł
Bardzo dobra gra imprezowa. Najlepiej działa na co najmniej 4 osoby. Wiele haseł i kart rozwiązań zapobiegnie szybkiemu znudzeniu się gry lub całkiem to uniemożliwi.
Jarek
Nr 1 wśród gier imprezowych na BGG mówi samo za siebie. Dla mnie to taki dużo lepszy i ciekawszy Dixit :) Ale trzeba mieć minimum 4 osoby, żeby sensownie grać. Pozycja obowiązkowa wśród gier imprezowych, idealna na spotkania rodzinne i parkowe.
Karol Łaciok
Genialna w swojej prostocie gra słowna. Zasady można wytłumaczyć w kilka chwil, a przy tym wydaje się, że pomysły na skojarzenia nigdy się nie skończą (pomijając te momenty, kiedy naprawdę są potrzebne ;). Gra daje sporo satysfakcji, a najzabawniejszych momentów można doświadczyć zarówno w gronie przyjaciół jak i przypadkowych osób.
Daniel
O tej grze powiedziane zostało już wszystko - prosta a zarazem zmuszająca do myślenia, zdobywca wielu nagród. Nieodłączny element każdej imprezy, w moim przypadku najlepiej sprawdza się od 6 osób gdzie pojawia się element negocjacyjny po stronie odgadującej skojarzenia. Polecam!
Pasza
Świetna pozycja na luźną rozgrywkę w większym gronie. Jej główne zalety to prostota zasad, duża regrywalność oraz pozytywna interakcja. Sam zakupiłem również wersję obrazkową (głównie do gry ze znajomymi nieznającymi języka polskiego lub lubiących Dixita).
Jarek
Gra faktycznie imprezowa, graliśmy w 2 - słabe, w 5 super. Polecam
kendzikk
Bardzo fajna imprezówka, mnóstwo zabawy. Polecam.
Propi
Nie wiem czy więcej par powstało podczas tej gry czy więcej się rozstało... to cudowny weryfikator wspólnych skojarzeń i zbliżonego toku rozumowania. Podstępnie prosta gra podpowiedzi, łączenia faktów i tworzenia potencjalnie nieistniejących połączeń. Mnóstwo zabawy nad stołem, dużo śmiechów i dużo frustracji jednocześnie. Polecam zwłaszcza na wieczory zapoznawcze z nowymi znajomymi - z oczywistych względów gra lepiej działa w parach o charakterze matrymonialnym, ale sprawdza się też jako gra drużynowa.
Lorak
jedna z najlepszych gier słownych / imprezowych na rynku. Gracze dzielą się na 2 drużyny i ścigają się która z nich szybciej odgadnie słowa klucze. Jedna osoba z każdej drużyny zajmuje się wymyślaniem haseł podpowiedzi, reszta stara się rozszyfrować jego aluzje. Gra najlepiej działa od 6 graczy (3vs3). Regrywalność w samej podstawce olbrzymia. A w razie czego jest kilka tanich dodatków z nowymi kartami słów.
MK
Doskonała na spotkania w większym gronie, oferując zarówno prostą mechanikę, jak i dużą dawkę emocji oraz śmiechu.