Tajniacy (Codenames)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-8 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | poniżej 30 minut |
Autor | Vlaada Chvátil |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyśleć się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy...
Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...
Dlaczego pokochasz tę grę?
Nie bez powodu Tajniacy podbili serca graczy na największych targach gier planszowych w Essen 2015!
- Dzięki zmiennym układom kart na stole (400 haseł), wielu kartom kluczy (40), które mogą być rozpatrywane na cztery sposoby, każda rozrywka jest inna i stanowi nowe wyzwanie dla wszystkich graczy. Sprawia to, że w Tajniaków można grać nieustannie przez godzinę i dłużej, bez zmęczenia czy znużenia rozgrywką.
- Dwie dostępne role - Szefa i człownka drużyny - to inne zadania, inne wymagania. Obie są bardzo satysfakcjonujące.
- Łączenie losowych słów skojarzeniami, które drużyna ma odgadnać, jest niezłą gimnastyką umysłową i zmusza do szukania haseł, które w kreatywny sposób zainspirują drużynę.
- Do gry zaprosić można większą niż zazwyczaj liczbę graczy, co sprawia, że gra świetnie sprawdza się na imprezach.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: | Pasujące koszulki |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Adam
Najlepsza gra imprezowa w jaką grałem. Nie przepadam za grami, gdzie trzeba robić z siebie głupka, a tutaj można zagrać od 4 osób w naprawdę fajne kombinowanie. I wszyscy chcą jeszcze. Świetny zakup.
Łukasz Czechyra
Kto by się spodziewał, że coś tak prostego może być tak genialne? :) Świetna gra - najczęściej gram w składzie 4-osobowym i jest świetnie. Wiadomo, że jak to w imprezówkach im więcej tym lepiej, ale w Tajniakach już 4 osoby wystarczą do świetnej zabawy. I dodatkowo ta regrywalność... w żadnej innej grze takiej nie znajdziemy.
Rafał
Bardzo sympatyczna gra dla całej rodziny. Wymaga ruszenia szarymi komórkami i dostarcza sporo satysfakcji. Ma proste zasady, ale rozgrywka jest ciekawa. Polecam bardziej na spokojny wieczór lub popołudnie w gronie znajomych niż na większe imprezy. Czasem może doskwierać losowość przy wyborze 3 haseł do opisania, ale gra się fajnie.
007
Super gra, super zabawa. Czas przy niej mija blyskawicznie. Od miesiaca to nasza ulubiona gra imprezowa. Mozna sie bawic w malym gronie (4 osoby) ale sprawdza sie tez w wiekszych grupach. Ilosc hasel i ukladow agentow sprawia, ze gra sie nie nudzi i rozgrywki sie nie powtarzaja. Polecam wszystkim
Katarzyna Mroszczyk
Nie mogę przekonać się do tej gry. Polskie wydanie daje trochę mniej możliwości- są w nim słowa, które bardzo ograniczają wieloznaczność skojarzeń (w przeciwieństwie do wersji angielskiej). Plusy tej gry to prostota zasad, ilość osób, która może jednocześnie zagrać i to, że zagrać można naprawdę w wielu miejscach. Mimo to, ja fanką nie jestem i jeśli mam wybierać, to prędzej polecę Mamy Szpiega w kategorii gier imprezowych.
Paweł
Bardzo dobra gra imprezowa. Najlepiej działa na co najmniej 4 osoby. Wiele haseł i kart rozwiązań zapobiegnie szybkiemu znudzeniu się gry lub całkiem to uniemożliwi.
Jarek
Nr 1 wśród gier imprezowych na BGG mówi samo za siebie. Dla mnie to taki dużo lepszy i ciekawszy Dixit :) Ale trzeba mieć minimum 4 osoby, żeby sensownie grać. Pozycja obowiązkowa wśród gier imprezowych, idealna na spotkania rodzinne i parkowe.
Karol Łaciok
Genialna w swojej prostocie gra słowna. Zasady można wytłumaczyć w kilka chwil, a przy tym wydaje się, że pomysły na skojarzenia nigdy się nie skończą (pomijając te momenty, kiedy naprawdę są potrzebne ;). Gra daje sporo satysfakcji, a najzabawniejszych momentów można doświadczyć zarówno w gronie przyjaciół jak i przypadkowych osób.
Daniel
O tej grze powiedziane zostało już wszystko - prosta a zarazem zmuszająca do myślenia, zdobywca wielu nagród. Nieodłączny element każdej imprezy, w moim przypadku najlepiej sprawdza się od 6 osób gdzie pojawia się element negocjacyjny po stronie odgadującej skojarzenia. Polecam!
Pasza
Świetna pozycja na luźną rozgrywkę w większym gronie. Jej główne zalety to prostota zasad, duża regrywalność oraz pozytywna interakcja. Sam zakupiłem również wersję obrazkową (głównie do gry ze znajomymi nieznającymi języka polskiego lub lubiących Dixita).
Jarek
Gra faktycznie imprezowa, graliśmy w 2 - słabe, w 5 super. Polecam
kendzikk
Bardzo fajna imprezówka, mnóstwo zabawy. Polecam.
Propi
Nie wiem czy więcej par powstało podczas tej gry czy więcej się rozstało... to cudowny weryfikator wspólnych skojarzeń i zbliżonego toku rozumowania. Podstępnie prosta gra podpowiedzi, łączenia faktów i tworzenia potencjalnie nieistniejących połączeń. Mnóstwo zabawy nad stołem, dużo śmiechów i dużo frustracji jednocześnie. Polecam zwłaszcza na wieczory zapoznawcze z nowymi znajomymi - z oczywistych względów gra lepiej działa w parach o charakterze matrymonialnym, ale sprawdza się też jako gra drużynowa.
Lorak
jedna z najlepszych gier słownych / imprezowych na rynku. Gracze dzielą się na 2 drużyny i ścigają się która z nich szybciej odgadnie słowa klucze. Jedna osoba z każdej drużyny zajmuje się wymyślaniem haseł podpowiedzi, reszta stara się rozszyfrować jego aluzje. Gra najlepiej działa od 6 graczy (3vs3). Regrywalność w samej podstawce olbrzymia. A w razie czego jest kilka tanich dodatków z nowymi kartami słów.
MK
Doskonała na spotkania w większym gronie, oferując zarówno prostą mechanikę, jak i dużą dawkę emocji oraz śmiechu.