W roku smoka (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-5 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 60-90 minut |
Autor | Stefan Feld |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Ten kto nie zważa na szczegóły, będzie ślepy na obraz całości.
Konfucjusz, 551 - 479 p.n.e.
Akcja W Roku Smoka toczy się w roku 1000 n.e. Gracze wcielają się w chińskich szlachciców pragnących zwiększyć dobrobyt i prestiż swoich prowincji. Do pomocy w tym przedsięwzięciu zatrudnią cały szereg dworzan o różnorakich specjalizacjach, od uczonych i mnichów, po wojowników i rzemieślników. Ci wierni poddani użyczą swych umiejętności i spróbują uchronić pana przed katastrofalnymi skutkami złego losu, który miesiąc po miesiącu będzie nawiedzać kraj.
Nieważne czy to będzie susza, zaraza, czy inwazja Mongołów. Tylko przezorność i planowanie uratują szlachtę i ich poddanych od zguby. Im lepiej poradzą sobie gracze z niekończącą się falą nieszczęść, tym więcej punktów będą mieć na koniec rozgrywki.
UWAGA! To wydanie W Roku Smoka zawiera dodatki Wielki Mur Chiński oraz Wielkie Wydarzenia.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Mateusz Zeifert
Znakomita gra, w której mamy niewiele decyzji do podjęcia (bo gra jest krótka, a w każdej rundzie wykonujemy tylko jedną akcję), ale każda z tych decyzji jest niezwykle ważna. Nie ma miejsca na błąd. Losowość występuje w niewielkiej dozie, skutkującej taktycznymi przepychankami w wyborze akcji. Natomiast kluczowe jest strategiczne planowanie i konsekwencja w realizacji obranego planu. Ta gra to maraton. Uwielbiam patrzeć, jak początkujący gracze szybko wychodzą na prowadzenie, by potem w połowie rozgrywki zostać bez grosza, zasobów i ludzi. Kolejnym istotnym elementem jest tor kolejności - najciekawszy jaki znam, ściśle związany z całą resztą mechaniki. Wreszcie, mamy tu klimat - w tej grze jednostka się nie liczy, a ludzie są poświęcani dla realizacji planu. Jest to wszystko dość abstrakcyjne, ale wyczuwalne. Kapitalna gra, prosta w zasadach, ale bardzo wymagająca w rozgrywce. Jedyny minus to rozgrywki dwuosobowe, które robią się zbyt zero-jedynkowe.
Wojciech Wiśniewski
Łeee, nudy. Nic się w tej grze nie dzieje, jak na Felda byłem zawiedziony. Żadnego sprytnego systemu, a samym przygotowaniem rozgrywki można się zmęczyć. No i moim zdaniem brzydka jak noc listopadowa.
Marcin
To chyba mój ulubiony Feld, mało robimy a wszystko ma kolosalne znaczenie. :) W odróżnieniu od jego sałatek punktowych (Zamki Burgundii) czy dziwnych tytułów, w których możemy robić co chcemy, ale nie mamy pojęcia skąd wziąć na to zasoby (Forum Trajanum), jest to tytuł, który rozkładamy i rozkminiamy. :) I rozpychamy się łokciami na wszystkie strony. Euro w starym stylu, bez miliarda dodatków, które warunkują jego żywotność. Prawda, przy dzisiejszych kickstarterach z tonami plastiku wygląda dość blado, ale niech pozory nikogo nie mylą. To wciąż bardzo dobra gra, ale tylko dla tych, którzy przedkładają mechanizmy nad klimat. Jeśli musicie koniecznie przesuwać po planszy setki figurek, losować karty zdarzeń i inne takie - to W Roku Smoka na pewno nie będzie dla was.