Wojna o pierścień: Wojownicy Śródziemia
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 120-180 minut |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Opis
Co by się stało, gdyby Entowie wymaszerowali z Fangornu, bronić Lórien przed atakiem Cienia? Co, jeśli czarny pomiot Ungolianty wypełzłby z odmętów Mrocznej Puszczy i szczelin Ephel Dúath? Albo gdyby orły pomagały Powiernikowi Pierścienia w podróży do Mordoru?
Wojownicy Śródziemia, nowe rozszerzenie do nagradzanej gry planszowej Wojna o Pierścień, wprowadza zupełnie nowe możliwości i wyzwania strategiczne. Wiele ludów i istot odegrało rolę w Wojnie o Pierścień: tajemniczy Entowie, Umarli z Dunharrow, Wielkie Orły z Gór Mglistych, Korsarze z Umbaru, Górale z Dunlandu i Wielkie Pająki z Mrocznej Puszczy i Mordoru.
Wojownicy Śródziemia rozwiną dzieje tych frakcji — wcześniej dostępnych w grze jedynie jako karty Wydarzeń — i uczynią zeń istotny element gry, reprezentowany przez unikatowe figurki i specjalne zdolności.
Gracz Wolnych Ludów będzie mógł przebudzić Entów, którzy pomogą mu uwolnić Rohan, a może nawet obronić Lórien lub Gondor, południowe ziemie weźmie szturmem, stojąc na czele Armii Umarłych, zaś Orły pozwolą mu uratować Drużynę Pierścienia lub przybyć z odsieczą oblężonej twierdzy.
Gracz Cienia będzie mógł wysłać czarne korsarskie okręty w górę Anduiny lub wzdłuż wybrzeży Zachodniego Morza; poprowadzić hordę Dunlendingów, która zdobędzie Edoras lub spali Shire; pozwolić wielkim pająkom wypełznąć z mrocznych zakątków Śródziemia i siać postrach wśród jego wrogów…
Nowe specjalne kości, dwie talie Wydarzeń Frakcji i nowe figurki sprawiają, że Wojownicy Śródziemia znacznie poszerzają wachlarz możliwości zarówno Wolnych Ludów, jak i Cienia, czyniąc każdą bitwę Wojna o Pierścień jeszcze bardziej emocjonującą.
Frakcje Wolnych Ludów
Gracz Wolnych Ludów zamiast zagrania karty Bitwy może wezwać do walki swoje Frakcje znajdujące się w grze za pomocą karty Wezwania do Walki danej Frakcji (np. Entom z Fangornu odpowiada karta „Marsz Entów”). Karty Wezwań wracają na rękę gracza pod koniec każdej rundy i mogą być zagrywane wielokrotnie.
Umarli z Dunharrow
Przeklęci Ludzie Gór, którzy poprzysięgli zemstę na sługach Saurona, nie spoczną, dopóki nie wypełnią obietnicy złożonej Isildurowi na szczycie Białych Gór. Za złamanie obietnicy spotkał ich los gorszy od śmierci – zostali przeklęci, a jednym sposobem na przełamanie czaru jest odpowiedź na wezwanie do bitwy ze sługami ciemności. Ich Frakcja może zostać wprowadzona do gry, kiedy Aragorn lub Obieżyświat znajdzie się w Erech lub sąsiednim regionie.
Armia Umarłych ignoruje wpływy terenu i może zaatakować armię Cienia w sąsiadującym regionie, odrzucając 1 figurkę za każdy atak. Gracz może powtarzać atak dopóki posiada choć jedną figurkę Umarłych.
Orły z Gór Mglistych
Wielkie Orły to niezwykłe stworzenia, podobno starsze nawet od elfów i ludzi. Rozpiętość ich skrzydeł sięga kilkudziesięciu metrów, żyją setki lat i władają kilkoma językami. Te inteligentne istoty to także nieustraszeni wojownicy, którzy od początku istnienia swojej rasy walczą ze złem i mrocznymi potęgami. Do najważniejszych dokonań Orłów, które odmieniły losy Śródziemia, należy niewątpliwie zaliczyć udział w Bitwie Pięciu Armii i ocalenie powiernika pierścienia. Teraz znów możecie skorzystać z pomocy tej starożytnej rasy.
Orły mogą wejść do gry, kiedy w grze znajduje się Gandalf Biały lub kiedy ostatnią znaną pozycją Drużyny Pierścienia nie było Rivendell. Orły nie posiadają limitu wielkości armii, a ich wyjątkową cechą jest możliwość ruchu na każdy region planszy, bez ograniczeń. Frakcja Orłów może zostać wezwana do walki, jeśli znajduje się maksymalnie 4 pola od broniącej armii.
Entowie z Fangornu
Entowie to pradawny lud, którego zadaniem jest opieka nad przyrodą. Wyglądem przypominają drzewa, są jednak istotami rozumnymi, które nie podejmują pochopnych decyzji. Jeśli jednak zdecydują się działać, lepiej nie wchodzić im w drogę – ogromnymi głazami wyrwanymi z ziemi kruszą mury najwznioślejszych twierdz, a hordy wrogów bezlitośnie tratują podczas swojego nieustępliwego marszu. Nie jest jednak łatwo zapanować nad taką siłą…
Frakcja Entów wchodzi do gry w Fangornie, kiedy w grze znajduje się Saruman, a Drużyna lub któryś z Towarzyszy znajdują się w Fangornie. Entowie nie mają ograniczenia wielkości armii, ale w Fangornie zawsze musi znajdować się przynajmniej jeden Ent z Towarzyszem lub Drużyną Pierścienia, aby Frakcja nie została rozwiązana.
Jeśli Entowie wyeliminują wszystkie jednostki Cienia z Orthanku lub jeśli w Orthanku nie ma wrogich jednostek, a gracz Wolnych Ludów umieści tam Enta – Saruman zostaje wyeliminowany z gry.
Nadciąga ciemność
To tylko trzy z sześciu frakcji, które wprowadzają Wojownicy Śródziemia – za tydzień opowiemy wam o frakcjach Cienia, czyli o żądnych krwi Korsarzach z Umbaru, Góralach z Dunlandu i Wielkich Pająkach – najstarszych sługach Ciemności.
Wojownicy Śródziemia pojawią się w sklepach w przyszłym tygodniu. Poprowadźcie swoje armie do zwycięstwa z pomocą nowych ludów, które wzbogacają grę o niespotykany dotąd wymiar taktycznej rozgrywki.
UWAGA! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry War of the Ring (Wojna o Pierścień)
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.