Wyspa Kwitnącej Wiśni
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-5 |
Zalecany wiek | od 8 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Kalle Malmioja |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Wyobraź sobie układanie puzzli, w których o pasujące Ci elementy musisz walczyć ze znajomymi. Właśnie wyobraziłeś sobie WYSPĘ KWITNĄCEJ WIŚNI.
Cesarz Japonii zebrał architektów i nakazał, aby u podnóża góry Fudżi powstało miasto godne Cesarstwa. Architekci przyjęli wyzwanie. W tajemnicy zbierali pomysły, a gdy się wreszcie spotkali… odsłonili karty.
Wyspa Kwitnącej Wiśni (org. Honshu) to prawdziwa perełka wyszukana na targach w Essen 2016 u fińskiego wydawcy Lautapelit.fi. Patent na jakim opiera się rozgrywka można opisać jako unikalne połączenie mechaniki trick-taking i układania własnej planszy na zasadach znanych z takich gier jak Patchistory, czy na nasz rodzimy Witkacy. Ujmując rzecz jeszcze prościej to mieszanka gry karcianej i puzzli, w których o pasujące nam elementy musimy twardo zawalczyć z przeciwnikami.
Zasady można wytłumaczyć raptem w kilka minut:
- Wykładacie karty walcząc o kolejność ich dobierania, aby zyskać przewagę możecie użyć zmagazynowanych zasobów.
- Dokładacie zdobytą kartę do swojego projektu (budowanej przez siebie mapy) powiększając miasta i budując fabryki w otoczeniu lasów i jezior.
- Mapy, fabryki, lasy i jeziora przynoszą punkty na koniec gry. Gracz-architekt, który wykonał najbardziej prestiżowy projekt zyskuje względy i uznanie samego Cesarza. Krótko mówiąc, zostaje zwycięzcą.
W ramach tych prostych reguł znajdziecie szerokie pole dla różnych taktyk i ciekawych decyzji. Tym bardziej, że jedną z zasad punktacji wybieracie losowo spośród 8 dostępnych w grze. Zarówno gracze lubujący się w interakcji, jak i wielbiciele „uprawy własnego poletka” znajdą w Wyspie Kwitnącej Wiśni coś dla siebie.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Andrzej Dorywalski
Lucrum wypuściło tyle dobrych gier że ciężko wybrać najlepszą. Wiśnia jest ciekawa i pozwala na rozwiązywanie ciekawych zagadek logicznych poprzez tworzenie miasta dla cesarza. Najsłabszą częścią jest chyba mechanika licytacji która dużo lepiej się sprawdza w Pi mach Plaum ale już sama budowa daje dużo satysfakcji.
Nakiel
Prosta gra o budowaniu własnego miasta. Karty dokladamy na wierzch , lub pod spód już istniejących. W grze wszystko punktuje. Jedynym mankamentem(dla zaawansowanych graczy) jest licytacja na początku rundy. Ogólnie prosty fajny przerywnik między cieższymi tytułami. Można dorzucić jako uzupełnienie do większego zamówienia