Zaginione Dziedzictwo 3: Kronika II - Wieża Białozłota
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | poniżej 30 minut |
Projektant | Seiji Kanai |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Jedno z najsłynniejszych Zaginionych Dziedzictw to Wieża Białego Złota. Metal ten zwiększa efekty czarów i mocy magicznych, co czyni go niezwykle cennym. W niedługim czasie po odkryciu wieży rozwinęły się wokół niej liczne szlaki handlowe, które kontrolowane są przez bezwzględny i potężny kartel. Grupa poszukiwaczy skarbów zaplanowała zuchwały skok. Jeżeli ma być udany złodzieje muszą mieć nie tylko sprytny plan, ale też dużo szczęścia – przed nimi piętrzą się bowiem nieprzewidziane przeszkody
Lost Legacy jest grą ryzyka, dedukcji oraz szczęścia. W każdej turze możesz próbować pozbyć się przeciwników lub zbliżać się do celu i wpaść na trop Dziedzictwa. Kiedy skończy się talia kart, rozpoczyna się faza dochodzenia. Gracz, który pomyślnie określi położenie Dziedzictwa, wygrywa. Jeśli żaden z graczy tego nie dokona, przegrywają wszyscy.
Rozgrywka jest nieskomplikowana i trwa ok. 10-ciu minut. Przeznaczona dla dwóch do czterech graczy powyżej dziesiątego roku życia. Za oprawę graficzną odpowiada renomowany japoński projektant Seiji Kanai.
UWAGA! Jest to samodzielna gra, ale można ją łączyć w dowolnej konfiguracji z innymi grami z serii "Zaginione Dziedzictwo". Każdy z dodatków zapewnia dodatkowe zasady i wprowadza nowych bohaterów oraz możliwości, każdy z dodatków można łączyć ze sobą w dowolny sposób, tworząc unikalną talię – w zależności od potrzeb, liczby graczy i czasu, który gracze zechcą przeznaczyć na rozgrywkę.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Paweł Dudzik
Wariacja Listu Miłosnego, która z racji tematyki bardziej SF jest mi bliższa. Każda część z kronik zaginionego dziedzictwa przedstawia inną mechanikę - np. jedna to typowe przeszukiwanie talii, inna z kolei bazowanie na odrzucaniu kart z ręki swojej i współgraczy. Możliwość mieszania każdej części w jedną super talię, lub tworzenia własnej z dostępnej puli kart daje morze możliwości w deckbuildingu i różnorodności kolejnych rozgrywek. Karty, ze względu na częste używanie i rozdawanie, trzeba jak najszybciej zabezpieczyć folią. Niestety wiąże się to z inwestycją w nowe pudełko na karty również, bo Bardowskie z foliami nawet tych 16 kart nie pomieści.