Black Forest (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Projektant | Tido Lorenz, Uwe Rosenberg |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla wymagających graczy |
Zależność językowa | średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język |


Opis
In Black Forest, you start out with a small domain in need of new buildings and livestock. You’ll travel from village to village to enlist the aid of the best specialists. Exploiting the abilities of these specialists lets you collect resources, lay out new landscape tiles (e.g., ponds and fields), and build a variety of buildings, which come in four types:
- "Immediate" buildings with a one-time effect
- Processing buildings and buildings with an ongoing effect
- Buildings that provide bonus points at the end of the game for various accomplishments
Choose the right buildings, place landscapes, fire up your glass production, and expand your domain. Two resource wheels on your tableau help you keep track of your resources and production. A wide selection of buildings and their different effects offer many different paths to victory.
Uwe Rosenberg’s legendary resource wheels are making once again making their presence, made famous in Glass Road (2013). Black Forest continues the story - as the name suggests — in the Black Forest. Among others, the main difference between the two games is the the action selection (Worker Placement/Black Forest vs. Simultaneous Action Selection/Glass Road).
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
rzabcio
Mówi się o tej grze, że to "Szklany szlak 2". I całkiem słusznie - mamy tutaj podobne grafiki i możliwe akcje. Podobnie też każda akcja, czy budynek mają znaczenie! Zaletą dla wielu będzie brak kart, które czasami drażniły losowością (bo ktoś akurat też miał taką kartę). W "Black Forest" wszystkie akcje jawnie leżą na planszy. Wadą tego rozwiązania jest zwiększony downtime, szczególnie pod koniec gry, czemu nie pomaga możliwość przenoszenia jednej z postaci na planszy, rozbudowująca pulę akcji wykładniczo. Całość jednak spotykała i spotyka się z dużą aprobatą wśród współgraczy. Jak ktoś lubi "Szklany szlak", czy "Nusfjord", nie będzie zawiedziony.